مسئول واحد EDU بیمارستان

دکترطاهره صبوری- دکترای آموزش پزشکی

 

شرح وظایف دفاتر توسعه آموزش در دانشکده ها و بیمارستانها

 

ماده 1. وظایف کلی و ارتباطات سازمانی

  1. طراحی و تدوین ساختار سازمانی عملیاتی مورد نیاز برای تحقق شرح وظایف و پیشنهاد تعداد و مشخصات اعضای هیات علمی همکار و کارشناسان تمام وقت به معاون آموزشی دانشکده/بیمارستان
  2. تعریف و راه اندازی واحدهای عملیاتی مرتبط با شرح وظایف (مانند آموزش مبتنی بر جامعه و پاسخگو، ارزشیابی و سایر)
  3. تدوین برنامه عملیاتی منطبق بر شرح وظایف مصوب و ارائه آن برای تصویب در شورای آموزشی دانشکده/بیمارستان به صورت سالانه
  4. تدوین شیوه نامه تعامل، همکاری و ارتباطات دفتر با مرکز مهارتهای بالینی دانشکده/بیمارستان در صورت وجود
  5. شرکت مسوول دفتر در جلسات شورای آموزشی دانشکده/بیمارستان با حق رای به عنوان عضو دائم
  6. شرکت مسوول دفتر در جلسات شورای پژوهشی دانشکده/بیمارستان (به صورت ترجیحی)
  7. ارائه گزارش عملکرد به معاونت آموزشی دانشکده/بیمارستان به صورت دوره ای
  8. ارائه گزارش عملکرد به مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه به صورت دوره ای
  9. اجرای اقدامات خارج از شرح وظایف در صورت تصویب در شورای دانشکده و عدم تداخل با شرح وظایف مصوب

ماده 2. وظایف اختصاصی در حیطه برنامه ریزی درسی:

  1. همکاری با مرکز مطالعات در طراحی نظام مدیریت برنامه های درسی برای برنامه های در حال اجرا
  2. تدوین شیوه نامه های مدیریت برنامه ریزی درسی و پایش و نظارت بر اجرا
  3. همکاری برای ارتقای کیفیت آموزش های ارائه شده در کلیه عرصه های آموزش
  4. ارائه مشاوره و مشارکت در تدوین و بازنگری برنامه های درسی
  5. نظارت بر به کارگیری شیوه نامه های استفاده از روشهای یادگیری فعال در عرصه های آموزشی مرتبط

ماده 3. وظایف اختصاصی در حیطه توانمندسازی:

  1. همکاری با مرکز مطالعات برای طراحی شیوه نامه اجرای برنامه توانمندسازی آموزشی شامل نیازسنجی، برنامه ریزی و اجرای دوره برای رده های مختلف اعضای هیات علمی و مدرسین غیرهیات علمی
  2. همکاری با مرکز مطالعات برای اجرای برنامه های توانمندسازی آموزشی برای ردههای مختلف اعضای هیات علمی و مدرسین غیرهیات علمی
  3. ارائه مشاوره های آموزشی به اعضای هیات علمی
  4. انتشار رسانه های مرتبط با آموزش پزشکی

ماده 4. وظایف اختصاصی در حیطه سنجش و ارزیابی دانشجو:

  1. تدوین و اجرای شیوه نامه اجرایی ارزیابی دانشجو
  2. مشاوره و مشارکت در طراحی ابزارهای ارزشیابی نوین مانند پورتفولیو و لاگ بوک
  3. همکاری با مرکز مطالعات در نظارت و ارائه بازخورد بر پیاده سازی شیوه نامه اجرایی ارزیابی دانشجو

ماده 5. وظایف اختصاصی در حیطه ارزشیابی استاد:

  1. اجرای نظام جامع ارزشیابی استاد
  2. نظارت و پیگیری تاثیر اجرای ارزشیابی استاد بر ارتقای عملکرد آموزشی

ماده 6. وظایف اختصاصی در حیطه ارزشیابی برنامه:

  1. همکاری در طراحی نظام جامع ارزشیابی برنامه های آموزشی
  2. ارائه مشاوره در زمینه ارزشیابی برنامه های آموزشی، چگونگی اجرا و نظارت بر اجرای آن
  3. همکاری و مشاوره در اجرای اعتباربخشی (برنامه ای، موسسه ای و بیمارستانی)

ماده 7. وظایف اختصاصی در حیطه پژوهش در آموزش، دانش پژوهی و طرحهای نوآورانه آموزشی:

  1. همکاری با مرکز مطالعات در تدوین شیوه نامه برای طرح های توسعه ای، فعالیتهای نوآورانه آموزشی، دانش پژوهی آموزشی و پژوهش در آموزش
  2. همکاری با مرکز مطالعات در بسترسازی برای شرکت اعضای هیات علمی در جشنواره شهید مطهری دانشگاهی و کشوری

ماده 8. وظایف اختصاصی در حیطه آموزشهای مبتنی بر جامعه و پاسخگو:

  1. همکاری در استقرار و توسعه برنامه های آموزشی مبتنی بر جامعه و پاسخگو
  2. توانمندسازی اعضای هیات علمی و دانشجویان در زمینه آموزش مبتنی بر جامعه و پاسخگو
  3. همکاری با مرکز مطالعات در طراحی و اجرای نظام ارزشیابی و پایش آموزش های مبتنی بر جامعه و پاسخگو

ماده 9. وظایف اختصاصی در حیطه فعالیتهای دانشجویی:

  1. راه اندازی، حمایت و نظارت بر کمیته دانشجویی توسعه آموزش دانشکده
  2. همکاری با مرکز مطالعات در توانمندسازی آموزشی اعضای کمیته دانشجویی توسعه آموزش دانشکده
  3. همکاری و تسهیل فعالیت های دفتر استعداد درخشان
×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

تنظیمات قالب