مسئولیت های حرفه ای شرح وظایف( کارکنان کتابخانه)
شرح وظایف مسئول کتابخانه
- انجام کلیه مکاتبات اداری درون و برون سازمانی( مرتبط با کتابخانه)
- تامین منابع اطلاعاتی چاپی و غیرچاپی مورد نیاز کتابخانه
- هماهنگی با معاونت آموزشی و کمیته های انتخاب کتاب در گروهای مختلف آموزشی( در فرایند انتخاب منابع)
- نظارت بر فرایند آماده سازی منابع اطلاعاتی
- نظارت بر سیستم امانت کتابخانه
- پاسخگویی به سوالات و نیازهای اطلاعاتی کاربران کتابخانه
- راهنمایی به کاربران در یافتن پاسخ سوالات بالینی
- نظارت و به روزرسانی وب سایت و دیگر بسترهای اطلاع رسانی کتابخانه
- برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز کاربران کتابخانه )اعم از جستجو در پایگاه های اطلاعاتی، استفاده از نرم افزارهای
رفرنس نویسی، آفیس و غیره(
- نظارت بر وضعیت سالن مطالعه کتابخانه و تامین امنیت و آرامش آن
- نظارت بر سایت کامپیوتر کتابخانه و رسیدگی به مشکلات کاربران
- تهیه گزارش فصلی از عملکرد کتابخانه
شرح وظایف کارشناس کتابداری
- انجام وظایف محوله توسط مسئول کتابخانه در بخش تعیین شده )امانت/ خدمات فنی/ اطلاع رسانی(
- همکاری با مسئول کتابخانه در فرایند تامین منابع اطلاعاتی
- تهیه فهرستی مداوم از نیازهای اطلاعاتی کاربران و منابع مورد نیاز و ناموجود کتابخانه
- پاسخگویی به سوالات کاربران و مراجعان کتابخانه
- همکاری با مسئول کتابخانه در نظارت بر سالن مطالعه
- ثبت پایان نامه های دستیاران و دانشجویان پزشکی در سامانه پارس آذرخش
|