• تاریخ انتشار : 1403/07/25 - 17:02
  • بازدید : 22
  • تعداد بازدید : 18
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

مراسم افتتاح اولین بانک شیر در بیمارستان کودکان مفید

به گزارش روابط عمومی بیمارستان کودکان مفید مراسم افتتاح اولین بانک شیر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صبح روز چهارشنبه 25 مهر ماه با حضور دکتر نوری پور رئیس بیمارستان، دکترسیاری رئیس هیات مدیره انجمن نیکوکاری، دکتر افجه رئیس انجمن ترویج تغذیه با شیر مادر، مدیر عامل و اعضای هیات مدیره داروسازی دکتر عبیدی، مدعوین وزارتخانه و معاونت درمان دانشگاه و سایر اساتید بخش نوزادان بیمارستان، در تالار قائم بیمارستان کودکان مفید برگزار گردید.

در این مراسم دکتر نوری پور ضمن خیر مقدم به مهمانان و مدعوین حاضر، از افتتاح پروژه بانک شیر مادر که به همت شرکت داروسازی دکتر عبیدی تجهیز شده و از اهدای شیر مادر که یک عمل خداپسندانه و زیبا جهت کمک به نوزادانی که از نعمت شیر مادر محروم هستند سخن گفتند.

همچنین با توجه به مشکلات و مسائلی که بخاطر عدم تغذیه نوزادان با شیر مادر در جامعه بوجود می آید که حتی ممکن است منجر به مرگ نوزادان شود، لزوم وجود بانک شیر را در سطح دنیا یک امری ضروری دانستند که خوشبختانه در سطح شهر تهران دو بانک شیر در بیمارستان های حضرت ولیعصر و شهید اکبرآبادی وجود دارد که امروزه با کمک شرکت داروسازی دکتر عبیدی، بیمارستان کودکان مفید نیز از داشتن واحد بانک شیر بهره مند گردیده است.

در کشور ایران بر خلاف کشورهای دیگر، اهدا کننده کاملاً رایگان شیر خود را اهدا می کند. این شیر اهدایی طی فرایندهای مختلفی از قبیل کشت شیر، میکس کردن شیرها، فرایند استریلیزه و پاستوریزه کردن آن ها آماده شده و در اختیار نوزادان نیازمند قرار            می گیرد. وی در انتهای صحبت های خود به فرهنگ سازی ترویج تغذیه با شیر مادر و اهدای شیر به بانک شیر تاکید ویژه ای داشتند.

دکتر سیاری رئیس هیات مدیره انجمن نیکوکاری از اینکه خدمتگزار مردم و به ویژه کودکان در حوزه سلامت هستند ابراز خشنودی کردند. ایشان مرگ فرزند در خانواده را بدترین حادثه دانستند و اعلام کردند در سطح دنیا سالانه 10 میلیون و 400 هزار نفر کودک زیر 5 سال فوت می کنند که از این تعداد 4 میلیون نفر نوزاد هستند که اگر در همان روز اول و ساعات اولیه تولد با شیر مادر تغذیه شوند از مرگ 1 میلیون نفر آن ها پیشگیری می شود.ایشان در انتها با توجه به اهمیت تغذیه با شیر مادر از اقدام نیکوکارانه شرکت داروسازی دکتر عبیدی تشکر و قدردانی کردند.

دکتر افجه رئیس انجمن ترویج تغذیه با شیر مادر با اشاره به اهمیت ترویج تغذیه با شیر مادر فرهنگسازی را در وهله اول از وظایف دولت سپس از وظایف دانشگاه ها و علما دانستند که با آموزش و تبلیغ در سطح جامعه و مخصوصاً دانشگاه ها باعث افزایش آگاهی دختران و مادران جوان در خصوص اهمیت تغذیه با شیر مادر در ساعات اولیه تولد نوزاد تا پایان 2 سالگی شد.

مهندس معماریان عضو هیات مدیره داروسازی دکتر عبیدی با اشاره به این موضوع که می توانند همواره راه دکتر عبیدی را در خدمت رسانی به سلامت مردم و جامعه ادامه دهند، افتخار نمودند. همان گونه که این شرکت دارویی در عرصه تولید دارو به سلامت جامعه کمک شایانی می نماید، کمک به راه اندازی بانک شیر و فرهنگ سازی تغذیه با شیر مادر را نیز یکی از مسئولیت های اجتماعی این شرکت دانسته اند که با کمک خداوند متعال توانستند در این پروژه موفق شوند.

دکتر رضویان مدیر عامل داروسازی دکتر عبیدی از تاریخچه تاسیس شرکت در سال 1325 سخن گفتند که در حال حاضر به عنوان یکی از شرکت های بزرگ تولید کننده دارو می باشد، که با بروز رسانی این شرکت دارویی توانستند داروهای با کیفیتی در سطح کشور تولید کنند بطوری که روزانه 4.5 میلیون بیمار مزمن از داروهای این شرکت استفاده می کنند و در کنار تولیدات دارو، مفتخر به انجام مسئولیت های اجتماعی در زمینه سلامت جامعه هستند.

در انتهای مراسم از افرادی که در این اقدام زیبا پسندانه همراه و همیار بیمارستان کودکان مفید بودند با اهدای لوح سپاس از آنان تقدیر گردید. وحاضرین مراسم پس از افتتاح  واحد بانک شیر از آن بازدید نمودند.

در حاشیه این مراسم، کلینیک های بینایی سنجی و تست های تنفسی مرکز مفید افتتاح ومورد بازدید قرار گرفت.

  • گروه خبری : عمومی,آرشيو,اخبار یاهویی
  • کد خبر : 147648
کلید واژه

تصویر

×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

تنظیمات قالب