مسئول واحد EDU بیمارستان
دکترطاهره صبوری- دکترای آموزش پزشکی
شرح وظایف دفاتر توسعه آموزش در دانشکده ها و بیمارستانها
ماده 1. وظایف کلی و ارتباطات سازمانی
- طراحی و تدوین ساختار سازمانی عملیاتی مورد نیاز برای تحقق شرح وظایف و پیشنهاد تعداد و مشخصات اعضای هیات علمی همکار و کارشناسان تمام وقت به معاون آموزشی دانشکده/بیمارستان
- تعریف و راه اندازی واحدهای عملیاتی مرتبط با شرح وظایف (مانند آموزش مبتنی بر جامعه و پاسخگو، ارزشیابی و سایر)
- تدوین برنامه عملیاتی منطبق بر شرح وظایف مصوب و ارائه آن برای تصویب در شورای آموزشی دانشکده/بیمارستان به صورت سالانه
- تدوین شیوه نامه تعامل، همکاری و ارتباطات دفتر با مرکز مهارتهای بالینی دانشکده/بیمارستان در صورت وجود
- شرکت مسوول دفتر در جلسات شورای آموزشی دانشکده/بیمارستان با حق رای به عنوان عضو دائم
- شرکت مسوول دفتر در جلسات شورای پژوهشی دانشکده/بیمارستان (به صورت ترجیحی)
- ارائه گزارش عملکرد به معاونت آموزشی دانشکده/بیمارستان به صورت دوره ای
- ارائه گزارش عملکرد به مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه به صورت دوره ای
- اجرای اقدامات خارج از شرح وظایف در صورت تصویب در شورای دانشکده و عدم تداخل با شرح وظایف مصوب
ماده 2. وظایف اختصاصی در حیطه برنامه ریزی درسی:
- همکاری با مرکز مطالعات در طراحی نظام مدیریت برنامه های درسی برای برنامه های در حال اجرا
- تدوین شیوه نامه های مدیریت برنامه ریزی درسی و پایش و نظارت بر اجرا
- همکاری برای ارتقای کیفیت آموزش های ارائه شده در کلیه عرصه های آموزش
- ارائه مشاوره و مشارکت در تدوین و بازنگری برنامه های درسی
- نظارت بر به کارگیری شیوه نامه های استفاده از روشهای یادگیری فعال در عرصه های آموزشی مرتبط
ماده 3. وظایف اختصاصی در حیطه توانمندسازی:
- همکاری با مرکز مطالعات برای طراحی شیوه نامه اجرای برنامه توانمندسازی آموزشی شامل نیازسنجی، برنامه ریزی و اجرای دوره برای رده های مختلف اعضای هیات علمی و مدرسین غیرهیات علمی
- همکاری با مرکز مطالعات برای اجرای برنامه های توانمندسازی آموزشی برای ردههای مختلف اعضای هیات علمی و مدرسین غیرهیات علمی
- ارائه مشاوره های آموزشی به اعضای هیات علمی
- انتشار رسانه های مرتبط با آموزش پزشکی
ماده 4. وظایف اختصاصی در حیطه سنجش و ارزیابی دانشجو:
- تدوین و اجرای شیوه نامه اجرایی ارزیابی دانشجو
- مشاوره و مشارکت در طراحی ابزارهای ارزشیابی نوین مانند پورتفولیو و لاگ بوک
- همکاری با مرکز مطالعات در نظارت و ارائه بازخورد بر پیاده سازی شیوه نامه اجرایی ارزیابی دانشجو
ماده 5. وظایف اختصاصی در حیطه ارزشیابی استاد:
- اجرای نظام جامع ارزشیابی استاد
- نظارت و پیگیری تاثیر اجرای ارزشیابی استاد بر ارتقای عملکرد آموزشی
ماده 6. وظایف اختصاصی در حیطه ارزشیابی برنامه:
- همکاری در طراحی نظام جامع ارزشیابی برنامه های آموزشی
- ارائه مشاوره در زمینه ارزشیابی برنامه های آموزشی، چگونگی اجرا و نظارت بر اجرای آن
- همکاری و مشاوره در اجرای اعتباربخشی (برنامه ای، موسسه ای و بیمارستانی)
ماده 7. وظایف اختصاصی در حیطه پژوهش در آموزش، دانش پژوهی و طرحهای نوآورانه آموزشی:
- همکاری با مرکز مطالعات در تدوین شیوه نامه برای طرح های توسعه ای، فعالیتهای نوآورانه آموزشی، دانش پژوهی آموزشی و پژوهش در آموزش
- همکاری با مرکز مطالعات در بسترسازی برای شرکت اعضای هیات علمی در جشنواره شهید مطهری دانشگاهی و کشوری
ماده 8. وظایف اختصاصی در حیطه آموزشهای مبتنی بر جامعه و پاسخگو:
- همکاری در استقرار و توسعه برنامه های آموزشی مبتنی بر جامعه و پاسخگو
- توانمندسازی اعضای هیات علمی و دانشجویان در زمینه آموزش مبتنی بر جامعه و پاسخگو
- همکاری با مرکز مطالعات در طراحی و اجرای نظام ارزشیابی و پایش آموزش های مبتنی بر جامعه و پاسخگو
ماده 9. وظایف اختصاصی در حیطه فعالیتهای دانشجویی:
- راه اندازی، حمایت و نظارت بر کمیته دانشجویی توسعه آموزش دانشکده
- همکاری با مرکز مطالعات در توانمندسازی آموزشی اعضای کمیته دانشجویی توسعه آموزش دانشکده
- همکاری و تسهیل فعالیت های دفتر استعداد درخشان