معاون آموزشی مرکز : دکتر سید محمد تقی حسینی طباطبائی

 

مسئول واحد توسعه آموزش بالینی: دکتر طاهره صبوری

 

کارشناسان دفتر معاونت آموزشی مرکز :

خانم سمانه بسطامی(مسئول امور هئیت علمی -مسئول دفتر)

خانم سمیرا صادقی (مسئول امور دستیاران تخصصی و فوق تخصصی)

 خانم زهرا احمدی(مسئول امور کارآموزان-مسئول امور کارورزان)

 

شرح وظایف معاون آموزشی مرکز

بخش اول: توسعه آموزش پزشکی

* برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفیت آموزش پزشکی بیمارستان در چارچوب سیاست ها و برنامه‌های دانشگاه، دانشکده پزشکی و بیمارستان.

*ارتقای توانمندی‌های اعضای هیأت علمی بیمارستان در زمینه برنامه‌ریزی آموزشی، ارزشیابی (اعم از فراگیران، برنامه و اعضای هیأت علمی)، روش‌های تدریس و یادگیری، پژوهش در آموزش، و مدیریت تغییر در حیطه آموزش بالینی.

* هدایت کمیته‌های آموزشی، بخش‌ها و گروه‌های بیمارستانی در زمینه بازنگری برنامه‌های آموزشی، اصلاح روند ارزشیابی آموزشی، به کارگیری روش‌های جدید آموزشی و یادگیری و هدایت طرح‌های پژوهش در آموزش در حیطه آموزش بالینی.

*پایش مستمر عوامل مؤثر بر کیفیت آموزشی و ارائه بازخورد لازم به مراجع ذیربط.

*انجام طرح‌های پژوهش در آموزش به صورت مشترک با بخش‌ها/گروه‌های آموزشی بیمارستان در حیطه آموزش بالینی.

*هدایت و نظارت بر فعالیت‌های مرکز توسعه آموزش بیمارستان

بخش دوم: اعضای هیأت علمی

* هدایت و نظارت بر برنامه‌ریزی سالیانه فعالیت‌های آموزشی بخش‌ها.

* نظارت بر حضور و فعالیت اعضای هیأت علمی در بخش‌های آموزشی، درمانگاه‌.

* نظارت بر ارائه گزارش کار و فعالیت آموزشی و درمانی اعضای هیأت علمی در بخش‌های مختلف.

* نظارت و تنظیم زمانبندی نحوه شرکت در کارگاه‌های آموزشی.

* نظارت بر حسن اجرای موازین اسلامی توسط اعضای هیأت علمی.

* نظارت بر نحوه شرکت در کنفرانس های علمی.

* مشارکت در نظارت بر ارزشیابی فعالیت های بخش و اعضای هیأت علمی (بخشی از آن توسط دانشجو و کارورز به صورت محرمانه انجام می‌گیرد).

بخش سوم: ارتباطات

* تشکیل و اداره کمیته‌های آموزشی بیمارستان (با حضور ریاست بیمارستان، رؤسای بخش‌ها و مدیران مرتبط) ـ کمیته های دانشجوئی ـ کارآموزی ـ کارورزی ـ دستیاری.

* شرکت در جلسات معاونین آموزشی بیمارستان‌ دانشگاه در جهت هماهنگی در امر آموزش.

* ارتباط و هماهنگی با سایر قسمت‌های بیمارستان از قبیل دفتر پرستاری، آزمایشگاه و ...

* تنظیم فعالیت آموزشی بیمارستان و تهیه گزارش فعالیت‌های آموزشی برای مراجع بالاتر. 

بخش چهارم: تجهیزات آموزشی

* تنظیم طرح های مربوط به تکنولوژی آموزشی و درخواست بودجه آنها.

* نظارت بر تجهیز و اداره کتابخانه بیمارستان.

* نظارت برتنظیم برنامه های استفاده از فضای آموزشی (سالن کنفرانس، آمفی تأتر و کلاس‌های درس)

* تجهیز واحد سمعی و بصری برنامه‌ریزی جهت بکارگیری از روش ها و تکنولوژی‌های جدید و تهیه وسایل کمک آموزشی جهت سالن کنفرانس و کلاس‌های درس.

بخش پنجم: دانشجو، کارورز، دستیار، فلو

* کنترل و نظارت بر معرفی نامه‌ها.

*هماهنگی در نحوه تقسیم آموزش گیرندگان با دانشکده پزشکی و مدیران گروه های آموزشی براساس ظرفیت بخش‌های آموزشی بیمارستان‌.

*معرفی آموزش گیرندگان به بخش‌های آموزشی بیمارستان‌ و صدور کلیه گواهی‌های انجام کار در دوره کارآموزی وکارورزی.

* نظارت بر برنامه‌ریزی کیفی آموزش در بخش‌های آموزشی به صورت تئوری و عملی.

* نظارت و هماهنگی بر نحوه ارزشیابی و امتحان پایان دوره آموزش گیرندگان و اعلام نمرات ارزشیابی کارآموزان و کارورزان و اعلام بکار و گواهی کارکرد فلوها و دستیاران به دانشکده پزشکی.

*نظارت بر اجرای انجام برنامه‌ها و مقررات آموزشی در بخش‌ها و درمانگاه‌ها.

*برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای موازین اسلامی و اخلاق پزشکی در بخش‌ها.

*برنامه‌ریزی و نظارت بر ارائه امور رفاهی آموزش گیرندگان در بیمارستان‌.

*تجهیز پاویون‌های دستیاران و دانشجویان و نظارت بر امکانات رفاهی و غذائی.

بخش ششم: هدایت پژوهشهای در حال انجام در بیمارستان

*مشخص نمودن الویت های پژوهشی بیمارستان.

*تعیین فرآیند انجام پژوهش در بیمارستان.

*نظارت بر اجرای طرح های پژوهشی بر اساس الویت های پژوهشی مشخص شده بیمارستان و همچنین بر اساس فرآیند تعیین شده

×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

تنظیمات قالب