معاون آموزشی مرکز : دکتر سید محمد تقی حسینی طباطبائی
مسئول واحد توسعه آموزش بالینی: دکتر طاهره صبوری
کارشناسان دفتر معاونت آموزشی مرکز :
خانم سمانه بسطامی(مسئول امور هئیت علمی -مسئول دفتر)
خانم سمیرا صادقی (مسئول امور دستیاران تخصصی و فوق تخصصی)
خانم زهرا احمدی(مسئول امور کارآموزان-مسئول امور کارورزان)
شرح وظایف معاون آموزشی مرکز
بخش اول: توسعه آموزش پزشکی
* برنامهریزی برای ارتقای کیفیت آموزش پزشکی بیمارستان در چارچوب سیاست ها و برنامههای دانشگاه، دانشکده پزشکی و بیمارستان.
*ارتقای توانمندیهای اعضای هیأت علمی بیمارستان در زمینه برنامهریزی آموزشی، ارزشیابی (اعم از فراگیران، برنامه و اعضای هیأت علمی)، روشهای تدریس و یادگیری، پژوهش در آموزش، و مدیریت تغییر در حیطه آموزش بالینی.
* هدایت کمیتههای آموزشی، بخشها و گروههای بیمارستانی در زمینه بازنگری برنامههای آموزشی، اصلاح روند ارزشیابی آموزشی، به کارگیری روشهای جدید آموزشی و یادگیری و هدایت طرحهای پژوهش در آموزش در حیطه آموزش بالینی.
*پایش مستمر عوامل مؤثر بر کیفیت آموزشی و ارائه بازخورد لازم به مراجع ذیربط.
*انجام طرحهای پژوهش در آموزش به صورت مشترک با بخشها/گروههای آموزشی بیمارستان در حیطه آموزش بالینی.
*هدایت و نظارت بر فعالیتهای مرکز توسعه آموزش بیمارستان
بخش دوم: اعضای هیأت علمی
* هدایت و نظارت بر برنامهریزی سالیانه فعالیتهای آموزشی بخشها.
* نظارت بر حضور و فعالیت اعضای هیأت علمی در بخشهای آموزشی، درمانگاه.
* نظارت بر ارائه گزارش کار و فعالیت آموزشی و درمانی اعضای هیأت علمی در بخشهای مختلف.
* نظارت و تنظیم زمانبندی نحوه شرکت در کارگاههای آموزشی.
* نظارت بر حسن اجرای موازین اسلامی توسط اعضای هیأت علمی.
* نظارت بر نحوه شرکت در کنفرانس های علمی.
* مشارکت در نظارت بر ارزشیابی فعالیت های بخش و اعضای هیأت علمی (بخشی از آن توسط دانشجو و کارورز به صورت محرمانه انجام میگیرد).
بخش سوم: ارتباطات
* تشکیل و اداره کمیتههای آموزشی بیمارستان (با حضور ریاست بیمارستان، رؤسای بخشها و مدیران مرتبط) ـ کمیته های دانشجوئی ـ کارآموزی ـ کارورزی ـ دستیاری.
* شرکت در جلسات معاونین آموزشی بیمارستان دانشگاه در جهت هماهنگی در امر آموزش.
* ارتباط و هماهنگی با سایر قسمتهای بیمارستان از قبیل دفتر پرستاری، آزمایشگاه و ...
* تنظیم فعالیت آموزشی بیمارستان و تهیه گزارش فعالیتهای آموزشی برای مراجع بالاتر.
بخش چهارم: تجهیزات آموزشی
* تنظیم طرح های مربوط به تکنولوژی آموزشی و درخواست بودجه آنها.
* نظارت بر تجهیز و اداره کتابخانه بیمارستان.
* نظارت برتنظیم برنامه های استفاده از فضای آموزشی (سالن کنفرانس، آمفی تأتر و کلاسهای درس)
* تجهیز واحد سمعی و بصری برنامهریزی جهت بکارگیری از روش ها و تکنولوژیهای جدید و تهیه وسایل کمک آموزشی جهت سالن کنفرانس و کلاسهای درس.
بخش پنجم: دانشجو، کارورز، دستیار، فلو
* کنترل و نظارت بر معرفی نامهها.
*هماهنگی در نحوه تقسیم آموزش گیرندگان با دانشکده پزشکی و مدیران گروه های آموزشی براساس ظرفیت بخشهای آموزشی بیمارستان.
*معرفی آموزش گیرندگان به بخشهای آموزشی بیمارستان و صدور کلیه گواهیهای انجام کار در دوره کارآموزی وکارورزی.
* نظارت بر برنامهریزی کیفی آموزش در بخشهای آموزشی به صورت تئوری و عملی.
* نظارت و هماهنگی بر نحوه ارزشیابی و امتحان پایان دوره آموزش گیرندگان و اعلام نمرات ارزشیابی کارآموزان و کارورزان و اعلام بکار و گواهی کارکرد فلوها و دستیاران به دانشکده پزشکی.
*نظارت بر اجرای انجام برنامهها و مقررات آموزشی در بخشها و درمانگاهها.
*برنامهریزی و نظارت بر اجرای موازین اسلامی و اخلاق پزشکی در بخشها.
*برنامهریزی و نظارت بر ارائه امور رفاهی آموزش گیرندگان در بیمارستان.
*تجهیز پاویونهای دستیاران و دانشجویان و نظارت بر امکانات رفاهی و غذائی.
بخش ششم: هدایت پژوهشهای در حال انجام در بیمارستان
*مشخص نمودن الویت های پژوهشی بیمارستان.
*تعیین فرآیند انجام پژوهش در بیمارستان.
*نظارت بر اجرای طرح های پژوهشی بر اساس الویت های پژوهشی مشخص شده بیمارستان و همچنین بر اساس فرآیند تعیین شده